Нове південнокорейське космічне агентство буде створено у першому півріччі

Новини

Нова космічна організація Південної Кореї, Корейське аерокосмічне управління (Korea Aerospace Administration, KASA), нарешті отримала законну основу для її створення та приєднатися до глобальної космічної гонки.

Про це інформує сайт spacecenter.od.ua.

Національна асамблея Республіки Корея прийняла спеціальні законопроєкти, необхідні для створення передбаченого агентства при міністерстві науки під наглядом з боку національної космічної ради.

KASA, буде створено в Сачхоні, провінція Південний Кьонсан, по аналогії з Національним управлінням з аеронавтики та дослідження космічного простору США (NASA). Очікується, що космічне агентство буде офіційно запущено в травні або червні, оскільки для набуття чинності законопроєктів потрібно чотири місяці.

Нинішня адміністрація доклала всіх зусиль, щоб здійснити необхідні кроки для створення KASA, оскільки це було одним із передвиборчих обіцянок президента Юн Сук Йоля.

Міністерство науки та інформаційно-комунікаційних технологій (Ministry of Science and ICT, MSIT) подало запропонований законопроєкт до Національної асамблеї у квітні минулого року, але політичне протистояння між правлячою та основними опозиційними партіями затягнули процес. Законодавці сперечалися щодо різних аспектів, таких як рівень статусу керівника KASA, занепокоєння щодо можливого збігу сфер досліджень і розробок з існуючими космічними інститутами та незалежності KASA.

Після дев’ятимісячної дискусії обидві сторони зрештою знайшли спільну мову. KASA належатиме Міністерству науки та ІКТ і буде контролюватися Президентським національним космічним комітетом (Presidential National Space Committee). Два існуючі космічні інститути країни – Корейський інститут аерокосмічних досліджень (Korea Aerospace Research Institute, KARI) та Корейський інститут астрономії та космічних наук (Korea Astronomy and Space Science Institute, KASI) – будуть включені до складу KASA, щоб запобігти повторюваним та неефективним дослідженням і розробкам.

Космічні експерти та представники галузі повідомили, що нове агентство має швидко знайти правильний шлях із самого початку та ефективно відігравати роль диспетчерської вежі.

«На відміну від минулого, космос став сферою, де економічні та дипломатичні фактори займають більшу частину всього сектора», – сказав Пол Юн, корейсько-американський посол сонячної системи NASA (Korean American solar system ambassador for NASA).

«KASA має служити координатором для всього космічного сектора Кореї, який може інтегрувати промисловість, дослідників і академічні кола. Агентство також повинно мати можливість вирішувати та підтримувати дипломатичні питання, можливо пов’язані з національною обороною країни. NASA зіграло подібну роль, оскільки воно не лише взяло на себе відповідальність за науково-дослідні роботи, але й керувало рішеннями щодо розробки космічної політики США».

Пол Юн зазначив, що нове космічне агентство Кореї може ефективно та стійко керувати дорожньою картою країни в новій космічній ері в довгостроковій перспективі.

«KASA включатиме в себе функції всіх інших державних космічних підрозділів, за винятком Міністерства оборони, яке є першим тут», – сказав Чо Джін Су, колишній голова Корейського товариства аеронавтики і космічних наук.

«Важливим буде те, як керувати всіма цими колишніми розкиданими командами в цілому та швидко впоратися з етапом спроб і помилок на ранній стадії. Інша річ полягає в тому, чи зможе MSIT ефективно забезпечити достатній бюджет для KASA».

Чо Джін Су також застеріг від бездумного найму іноземних талантів, оскільки законопроєкт дозволяє наймати іноземних громадян і транснаціональні компанії та пропонує безпрецедентні суми зарплати для урядовців.

«Колись у Кореї було мало талантів. Ось чому уряд залучав науковців корейського походження, які отримали ступінь доктора філософії в США. Але зараз тут є чудові таланти», – додав Чо Джін Су.

Підготовчий офіс KASA заявив у березні, що новий космічний орган може запропонувати такі ж зарплати, як і у співробітників NASA, що становитиме від 200 до 300 мільйонів вон ($ 152 000 – $ 228 000). Міністр науки Лі Чон Хо зазначив у липні, що KASA матиме близько 300 співробітників із річним бюджетом приблизно 700 мільярдів вон.

Щодо очікувань від KASA, представники космічних компаній підкреслили важливість глобальної співпраці та закликали до активізації галузі.

«(Компанії) не можуть створювати свої бізнес-моделі, орієнтовані лише на внутрішній ринок, – сказав виданню The Korea Herald на умовах анонімності чиновник, який працює в космічній компанії. – Щоб отримати закордонні контракти, KASA має об’єднати зусилля разом із галуззю для міжнародного співробітництва. Крім того, уряд повинен запропонувати (фінансовані державою) проєкти, які можуть зіграти роль джерела води, оскільки космічна екосистема нашої країни ще не повністю активована».

Деякі дослідники висловлювали занепокоєння з приводу появи ще одного бюрократичного органу, який може зробити зусилля з науково-дослідної роботи ще складнішими, ніж вони є.

«Пропозиція щодо проєкту або процес прийняття рішення зазвичай займає багато часу через усі схвалення, необхідні на кожному рівні ієрархії моєї організації, – сказав дослідник державного космічного інституту, який побажав залишитися безіменним. – Я сподіваюся, що KASA зможе зробити все більш гладко, а не сповільнювати роботу для дослідницьких зусиль».

У травні минулого року країна успішно здійснила третій запуск своєї власної ракети-носія Nuri, також відомої як Korea Satellite Launch Vehicle-II, ставши сьомою країною у світі, яка отримала можливість вивести на орбіту власний супутник вагою 1 т за допомогою ракети-носія власного виробництва.