Китай побудує двійника ракети Ілона Маска

Новини

Китай працює над новою ракетою-носій багаторазового використання для польотів на низьку орбіту Землі (LEO) і за її межами, засновану на розроблених технологіях, космічній транспортній системі та дешевій двоступеневій пусковій установці на метану і рідкому кисні, вочевидь, спираючись на концепцію системи Starship від SpaceX.

Відомо, що перша ступінь приземлятиметься вертикально, а спуск другої буде забезпечений крилами, передає SPACENEWS.

Концепція була представлена ​​під час основної промови Ван Сяоцзюня, президента Китайської академії технологій ракет-носій (CALT), державного виробника ракет. 

«Ми проводимо дослідження пілотованої ракети-носія, що працює на метановому паливі», – сказав Ван на Міжнародному симпозіумі з перспектив і співробітництва щодо польоту людини в космос на навколоземній орбіті, 17 лютого, організованого Міжнародною астронавтичною федерацією (IAF), Китайським товариством астронавтики (CSA) та CALT.

За словами ініціатора проекту ракета зможе доставляти до 20 тонн на низьку навколоземну орбіту. У той же час ракета Ілона Маска Starship зможе піднімати до 100 тонн.

Здається, слайд вказує на використання двигуна газогенератора, тоді як Starship використовує більш складні, але потужніші двигуни ступінчастого згоряння Raptor.

Хоча ілюстрації нагадують системи, що розробляються в США, робота над пусковою установкою знаходиться на стадії дослідження і, ймовірно, не є остаточною концепцією чи затвердженим проектом. Термінів для першого запуску ще немає.

Ван заявив про потенціал системи транспортування до LEO, багаторазового використання та транспортування від точки до точки.

Вважається, що CASC розробив двигуни метан-рідкий кисень за останнє десятиліття. Приватна фірма Landspace зараз готується до першого запуску своєї ракети-носія Zhuque-2, що працює на метану, який станеться найближчим часом. 

Плани Китаю щодо космічного транспорту різко змінилися в останні роки, після демонстрації ракет багаторазового використання. Ван зазначив, що останній швидкий розвиток технологій космічних польотів означає, що країни терміново шукають шляхи модернізації ракет, які мають високі показники успіху, більшу ефективність і швидкість запуску, а також набагато нижчі витрати.

Він також заявив, що великі космічні країни розробляють плани польотів людини на Місяць і Марс з використанням космічних ресурсів і встановленням довгострокового перебування поза межами Землі.

Ван також представив оновлення щодо ракети- носія нового покоління для польотів людини в космос, яку CALT розробляє в останні роки. Ракета заснована на проривах, зроблених для Long March 5, нині найбільшої пускової установки в країні.

Нова пускова установка буде представлена ​​у двоступеневій одноядерній версії для LEO і триступеневій триядерній версії для місій за межами LEO. Раніше вважалося, що Китай прагне використовувати пускові установки Long March 7 і Long March 5B для цих ролей.

Двоступенева версія ракети нового покоління зможе перевозити близько 14 тонн в режимі багаторазового використання або 18 тонн, якщо він буде витратним. 

Очікується, що перша версія ракети здійснить політ протягом наступних п’яти років і буде здатна доставити на китайську космічну станцію космічний корабель екіпажу нового покоління — частково багаторазового наступника Shenzhou.  

Згідно з попередніми повідомленнями, пара запусків більшого варіанту може бути використана для короткочасної місії висадки на Місяць.