Вчені відкрили першу міжзоряну комету

Це цікаво

Центр малих планет Міжнародного астрономічного союзу офіційно підтвердив відкриття першої в історії міжзоряної комети.

Цей об’єкт був виявлений в серпні з території окупованого Криму, астрономом Геннадієм Борисовим.

Цей вчений в 2013 році став відомий після першого виявлення комети з території незалежної України. Та комета отримала назву C / 2013 N4 (Borisov), а новому міжзоряному об’єкту присвоєно постійне позначення C / 2019 Q4 (Borisov).

Обробка всіх зібраних даних підтвердила, що орбіта нововідкритого небесного тіла має неймовірно великий ексцентриситет 3,07, що не залишає сумнівів у міжзоряному походженні комети, пише НВ з посиланнням на N + 1.

Єдиний відомий до сьогоднішнього дня міжзоряний об’єкт — астероїд Оумуамуа, був відкритий 18 жовтня 2018 року і спочатку вважався кометою. Однак потім астрономи не знайшли у нього ознак хвоста і перекваліфікували його в астероїд. Об’єкт C / 2019 Q4, швидше за все, залишиться кометою, оскільки на його знімках досить чітко видно дифузний хвіст.

Головною ознакою «міжзоряності» і в разі Оумуамуа, і в разі комети Борисова стала форма орбіти. Тіла Сонячної системи, як правило, рухаються по еліптичних орбітах з ексцентриситетом менше 1. Відомо кілька десятків комет з гіперболічними орбітами, але їх ексцентриситет відрізняється від одиниці лише трохи — на соті частки, тому вважати їх міжзоряними все ж не можна, оскільки такий ексцентриситет може бути обумовлений помилками вимірювань, або впливом тяжіння планет-гігантів.

Ексцентриситет орбіти Оумуамуа становить близько 1,2, і таке істотне відхилення від одиниці вже не можна було пояснити помилками. Це означає, що об’єкт рухається по гіперболічній орбіті, прилетів з-за меж нашої планетної системи і зараз залишає її. А ексцентриситет орбіти комети Борисова перевищує 3, що робить її унікальним об’єктом за всю історію спостережень.

Сам Геннадій Борисов сказав, що значення ексцентриситету ще може уточнюватися. Він додав, що комета рухається зі швидкістю близько 30 кілометрів на секунду щодо Сонця і на початку січня пройде перигелій — мінімальну відстань до Сонця. Незадовго до цього, в грудні, комета наблизиться на мінімальну відстань до Землі – на дистанцію близько однієї астрономічної одиниці.