Туреччина допоможе добудувати Ан-225 «Мрія»

Новини

Турецька сторона на переговорах між президентами двох країн, які відбулися недавно в Анкарі, повідомила про інтерес до можливості добудови другого екземпляра найбільшого в світі транспортного літака Ан-225 «Мрія», повідомив Interfax віце-прем’єр — міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський.

«Зовсім екзотичною для мене була ситуація, коли в цьому візиті ми торкнулися з президентом Туреччини питання добудови другої «Мрії»: навіть незважаючи на ту суму, скільки я сказав це коштуватиме, турецька сторони сказала, що продовжимо обговорювати», — повідомив Уруський на прес-конференції в Києві.

За його словами, очікуються переговори експертів з цього питання.

«Руслани» (Ан-125 — ІФ) добудувати не можемо, нові побудувати не в силах. «Мрію» можемо добудувати і теоретично, і практично», — сказав віце-прем’єр.

Він додав, що також йдеться про можливість закупівлі середнього транспортного літака Ан-178, оскільки у Туреччини є зацікавленість у стратегічних транспортних літаках.

Ан-225 «Мрія» (кодове ім’я НАТО — «Козак», англ. Cossack) — найбільший і найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським КБ Антонова. Ан-225 з максимальною спорядженою масою 640 тонн, є найважчим літаком у світі. У листопаді 2004 року Міжнародна авіаційна федерація внесла Ан-225 до Книги рекордів Гіннеса за його 240 рекордів.

У квітні цього року представники «Антонова» повідомили президенту України Володимиру Зеленському, що на сьогодні «в металі» є другий літак, схожий на Ан-225, проте його добудову ще у 2012 році оцінювали у $460 млн зі старими аналоговими технологіями, тому на сьогодні для вантажних перевезень його добудовувати недоцільно.

Водночас представники «Антонова» нагадали, що Ан-225 створювався для цільового використання як носій космічного апарату «Буран» і доцільно розглянути можливість використання його в проекті «Повітряний старт» для запуску космічних апаратів з висоти 12 тис. м.

Уруський у липні в інтерв’ю агентству «Інтерфакс-Україна» також підтримав ідею «Повітряний старт» як можливу національну ідею, враховуючи напрацювання України в авіапромі та ракетно-технічній галузі.