Northrop Grumman запустить нову місію супутникового обслуговування в 2024 році
SpaceLogistics, компанія з обслуговування супутників, що належить корпорації Northrop Grumman, оголосила 21 лютого, що планує відправити на орбіту новий обслуговуючий апарат у 2024 році на ракеті SpaceX.
Це буде дебют Mission Robotic Vehicle (MRV), обслуговуючого космічного корабля, оснащеного роботизованою рукою, яка встановлюватиме реактивні двигуни на вмираючі супутники. Першим замовником MRV є Optus, найбільший супутниковий оператор Австралії.
Віце-президент SpaceLogistics Джозеф Андерсон розповів SpaceNews, що MRV був побудований за багатьма з тих же технологій, що використовуються в транспортних засобах розширення місії (Mission Extension Vehicles) компанії. Зараз на орбіті знаходяться два MEV, які надають послуги для двох геостаціонарних супутників Intelsat, у яких закінчується паливо.
Роботизована рука MRV була розроблена Дослідницькою лабораторією ВМС США за фінансування Агентства перспективних дослідницьких проектів оборони. DARPA у 2020 році підписала угоду з Northrop Grumman, що дозволяє компанії використовувати роботизоване корисне навантаження на MRV в обмін на доступ до демонстрацій технологій і програмних даних.
MRV і три реактивні двигуни — відомі як Mission Extension Pods (MEP) — зараз збираються на заводі Northrop Grumman в Даллесі, штат Вірджинія. Андерсон сказав, що всі три капсули будуть запущені в 2024 році разом із MRV — один буде встановлено на супутник Optus, а інші два призначені для інших клієнтів, які ще не оголошені.
MEP – це двигуни, призначені для продовження терміну служби супутника вагою 2000 кілограмів на шість років.
Місія в 2024 році запустить MRV — космічний корабель вагою 3000 кілограмів — і три MEP, кожен вагою близько 400 кілограмів. MRV і MEP вийдуть з ракети-носія, самостійно розгорнуться і піднімуться на геостаціонарну орбіту за допомогою сонячного електричного двигуна.
Після виходу на орбіту кожен MEP захоплюється MRV і зберігається для транспортування на супутник клієнта. MRV зустрічається і стикується з клієнтом, щоб встановити MEP, який працює як допоміжний двигун і використовує власні двигуни для маневрування клієнтським транспортним засобом. Потім MRV відокремлюється і рухається далі, щоб захопити іншого MEP для наступного клієнта. MRV розрахований на перебування на орбіті протягом 10 років.
Андерсон сказав, що компанія планує встановити до 30 силових установок протягом терміну служби MRV.
«Наш маніфест для MRV заповнений до середини 2026 року», – сказав він. Окрім Optus, п’ять інших клієнтів підписали умови для придбання двигунів для розширення місії.
Вартість своїх послуг MRV компанія не розкриває. Це інший сервіс, ніж MEV, пояснив Андерсон. MEP продається як продукт. «Частина цієї закупівельної ціни включає установку на орбіту, і для цього ми використовуємо наш робототехнічний апарат». SpaceLogistics володіє роботизованим транспортним засобом, але модуль розширення місії належить і керується клієнтом.
За словами Андерсона, MRV використовує ті ж технології датчиків, ті самі концепції зближення та роботи поблизу, розроблені для MEV. «Ми зняли механізм стикування та замінили його роботизованим корисним навантаженням від DARPA», — додав він. «І те, як ми прикріплюємо MEP до апарата клієнта за допомогою механізму стикування, також має пряму спадщину від апарата розширення місії».
MEV і MRV будуть обслуговувати супутники на геосинхронній орбіті. Наразі SpaceLogistics не планує надавати послуги на низькій орбіті Землі, хоча може розглянути можливості видалення сміття.
«Звичайно, на низькій навколоземній орбіті існує значна проблема зі сміттям, яку одного дня потрібно буде вирішувати», – сказав Андерсон. «Все, що ми сьогодні робимо для супутникового обслуговування в GEO, можна безпосередньо застосувати до пом’якшення забруднення на низькій орбіті Землі або до інших послуг там, якщо та коли клієнти вирішать платити за такі види послуг».
Підписуйтесь на нас в Telegram: тут найцікавіші аерокосмічні новини!