Глава NASA виступає за повернення Плутону статусу планети

Новини

Керівник Національного управління з аеронавтики і дослідження космічного простору (NASA) Джим Брайденстайн виступає за повернення Плутону статусу планети.

Про це Брайденстайн заявив на Міжнародному аеронавтичному конгресі, повідомляє Укрінформ з посиланням на Forbes.

«Я тут, щоб сказати вам, що як керівник NASA я вірю, що Плутон – це планета”, – наголосив Брайденстайн.

Як зазначається, астрономи давно сперечалися про те, які саме небесні тіла можна вважати планетами. Так, у 1930 році, коли американський астроном Клайд Томбо відкрив Плутон, його назвали планетою через те, що він не був схожий на інші небесні відомі тіла – комети, астероїди або зірки.

Але згодом критерії до планет посилилися – в ході довгих дебатів астрономи дійшли висновку, що планетою може вважатися тіло, яке знаходиться на орбіті Сонця, яке досить масивне, щоб коштом самогравітації зберігати сферичну форму, і знаходиться на чистій орбіті навколо Сонця (тобто на ній не повинно бути сторонніх тіл).

У 2005 році астроном Майкл Браун відкрив небесне тіло Еріду, розміри якого можна було порівняти з Плутоном. Тому астрономи виявилися перед вибором – чи визнати Еріду і ряд їй подібних тіл (зокрема, Цереру) планетами або перевести Плутон в розряд карликових планет.

Зрештою після довгих суперечок Міжнародний астрономічний союз у 2006 році вирішив позбавити Плутон статусу планети. Однак противників цього рішення виявилося досить багато, зокрема, серед них був планетолог Алан Стерн, який вже не раз відстоював свої погляди в публічних дискусіях.