Другий пуск РН Vega C пройшов невдало
21 грудня 2022 року, о 03:47 за київським часом, з космодрому Куру (Французька Гвіана) відбувся другий пуск нової європейської ракети-носія середнього класу Vega C.
Ракета-носій повинна була вивести на орбіту європейські супутники ДЗЗ Pléiades Neo 5 і 6, однак приблизно через 2 хвилини 27 секунд після старту відбулася аномальна робота другого ступеня Zefiro 40, що призвело до передчасного завершення місії. Причини аварії розслідуються.
Про це повідомила компанія Arianespace — оператор пуску.
Супутники Pléiades Neo 5 і 6, повністю фінансовані та виготовлені компанією Airbus, мали стати двома останніми супутниками сузір’я Pléiades Neo. Перший, Pléiades Neo 3, був успішно виведений на орбіту РН Vega 28 квітня 2021 року, а другий, Pléiades Neo 4, також РН Vega 16 серпня 2021 року. Супутники створені з використанням останніх інновацій та технологій Airbus. Розвиток сузір’я дозволяє знімати будь-яку точку земної кулі кілька разів на день з роздільною здатністю 30 см. Їм можна поставити завдання за 15 хвилин до отримання та надіслати зображення назад на Землю протягом наступної години.
Vega C, що розшифровується як Consolidation, була розроблена, щоб краще відповідати потребам клієнтів на основі уроків, отриманих у першому десятилітті (2012-2022) діяльності Vega.
Ракету-носій було модернізовано за допомогою потужніших твердотільних ракетних двигунів першого та другого ступенів, більших баків AVUM та збільшеного обтічника, що значно збільшує масу корисного вантажу (до 2350 т на сонячно-синхронній орбіті) і подвоює допустимий об’єм. Ракета також краще відповідає конкретним потребам малих космічних апаратів завдяки вдосконаленому диспенсеру SSMS (Small Spacecraft Mission Service) і AVUM+, що дає сім запалювань замість п’яти. Таким чином, Vega C може досягти трьох різних орбіт для кількох корисних навантажень під час однієї місії замість двох, які раніше були можливими з Vega.
Програмою розробки Vega C керує ЄКА. Кооперація включає 12 держав-членів Агентства. Avio Spa (Коллеферро, Італія) є промисловим головним підрядником як для ракети-носія, так і для наземної інфраструктури. Avio також відповідає за проведення кампанії та підготовку ракети-носія до старту. Avio передає «готову до польоту» ракету Arianespace, яка продає Vega C, визначає вимоги до місій, перевіряє її придатність до польоту та керує нею з європейського космодрому у Французькій Гвіані.
Блок маршового двигуна (БМД) РД-843, який використовують у складі рідинної рушійної установки четвертого ступеня РН Vega С, розробило ДП «КБ «Південне» та серійно виготовляє ДП «ВО Південний машинобудівний завод». Для РН Vega C українськими фахівцями були проведені роботи з покращення характеристик двигуна для розширення діапазону корисних навантажень. Відмінною особливістю БМД РД-843 є можливість багаторазового запуску під час польоту, завдяки чому забезпечується розведення супутників на різні орбіти. Надійність БМД РД-843 було доведено під час 18 успішних пусків РН Vega та одного пуску РН Vega C.
Нагадаємо, що перший пуск РН Vega C 13 липня 2022 року був успішним.
Підписуйтесь на нас в Telegram: тут найцікавіші аерокосмічні новини!