Причина аварійного пуску РН Vega не в українському двигуні
Як повідомляє КБ «Південне», 17 листопада 2020 року о 03:52 за київським часом з космодрому Куру у Французькій Гвіані відбувся 17-й пуск європейської ракети-носія (РН) легкого класу Vega.
Ракета мала вивести на сонячно-синхронну орбіту два космічних апарати: супутник ДЗЗ SEOSAT-Ingenio на замовлення Європейського космічного агентства (ESA) та метеорологічний супутник TARANIS для Національного центру космічних досліджень Франції (CNES).
На 8-й хвилині польоту, на етапі роботи четвертого ступеня, сталася позаштатна ситуація, яка призвела до відхилення ракети-носія від заданої траєкторії та втрати супутників.
Інженери компанії Arianespace, оператора пускових послуг ракети-носія, дійшли попереднього висновку, що аварія сталася внаслідок некоректного підстикування бортових кабелів системи керування вектором тяги четвертого ступеня. Відповідну заяву технічний директор компанії Arianespace Ролан Лагьє зробив під час прес-конференції 17 листопада.
Для РН Vega ДП «КБ «Південне» розробило, а ДП «ВО «Південний машинобудівний завод» серійно виготовляє блок маршового двигуна, який поставляється до Італії для подальшої інтеграції з «Верхнім модулем доведення та орієнтації» (AVUM) ракети-носія.
Відмітною особливістю зазначеного вище блока маршового двигуна є можливість багаторазового запуску під час польоту (до 5 включень), завдяки чому забезпечується розведення супутників на різні орбіти.
З 2012 року український двигун успішно працював під час усіх попередніх пусків ракет-носіїв Vega. На орбіту було виведено 86 космічних апаратів для замовників з різних регіонів світу. Зараз дніпровські ракетники проводять роботи з подальшого покращення характеристик двигуна з метою розширення діапазону корисних навантажень, що виводяться.
Підписуйтесь на нас в Telegram: тут найцікавіші аерокосмічні новини!