Укрексімбанк та «Антонов» підписали угоду про фінансування будівництва трьох літаків Ан-178

Економічні аспекти

31 грудня 2020 року ДП «АНТОНОВ» уклало Кредитний договір з АТ «Державний експортно-імпортний банк України» (Укрексімбанк) на залучення кредиту під державні гарантії.

Церемонія підписання відбулася за участю в.о. генерального директора ДП «АНТОНОВ» Сергія Бичкова, голови правління АТ «Укрексімбанк» Євгена Мецгера, заступника Міністра оборони України Олександра Миронюка та народного депутата, Голови Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки Олександра Завітневича.

Таким чином, державою буде профінансовано виробництво та постачання трьох літаків Ан-178 для потреб Збройних Сил України. За роки незалежності ця угода стала першим замовленням держави нових вітчизняних військово-транспортних літаків.

Контракт на три Ан-178 під держгарантії – це перше держзамовлення на будівництво вітчизняних літаків для ЗСУ. Сума угоди становить майже 3 млрд гривень, термін виконання робіт – чотири роки.

Сам контракт на будівництво трьох транспортних літаків Ан-178 для Міністерства оборони України було підписано 29 грудня 2020 року за участю Президента України Володимира Зеленського.

Коментуючи підписання контракту, Віце-прем’єр-міністр – Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський тоді привітав усіх причетних до цієї події, передовсім «антонівців».

«Звичайно, що наразі українська авіаційна галузь далеко не в найкращому стані, але всі ті кроки, які ми зараз впевнено робимо, – це відправна точка до розвитку вітчизняної аерокосмічної промисловості», – зазначив Віце-прем’єр-міністр України.

Олег Уруський також повідомив, що Президент України поставив завдання Уряду опрацювати питання про створення у 2021 році української авіакомпанії, яка користуватиметься літаками «Антонова», а також розробити Державну науково-технічну програму з розвитку авіапромисловості на 2021-2030 роки.

Літак Ан-178 призначений для доставки особового складу і легкої техніки, транспортування матеріальних засобів, пошти та інших вантажів. В умовах надзвичайних ситуацій він може використовуватися для евакуації населення із зони стихійного лиха, транспортування поранених, десантування рятувальних команд тощо.

Повітряне судно може сідати та злітати з будь-яких аеродромів і має вантажопідйомність до 18 тонн. Максимальна крейсерська швидкість машини становить 825 км/год, максимальна висота польоту – понад 12 км, а його максимальна дальність – близько 5 тис. км.

Літак оснащений двома вітчизняними турбореактивними двигунами Д-436-148ФМ, створеними ВАТ «Мотор Січ» та ДП «Івченко Прогрес».