Олександр Лось оцінив, чим загрожує «Антонову» перенесення аеропорту з Жулян до Гостомелю

Актуальні статті та інтерв'ю

Колишній президент держпідприємства «Антонов» Олександр Лось вважає, що Жуляни «зжили себе» як пасажирський аеропорт.

Про це він сказав в бесіді з шеф-редактором порталу «Хвиля» та керівником політичних програм Українського інституту майбутнього Юрієм Романенком.

На його думку, новий аеропорт можна зробити в Гостомелі, але тоді там необхідно побудувати додаткову смугу. Якщо цього не зробити, підприємству «Антонов» ніде буде проводити випробування літаків.

«Нічого немає поганого в тому, щоб Гостомель прозорим способом розвивати в транспортний або транспортно-пасажирський термінал, але не на шкоду льотним випробуванням… А для цього потрібно будувати другу смугу, тому що експлуатувати в режимі транспортного терміналу і пасажирського аеропорту ту смугу, яка є , неможливо. Вона відразу прийде в непридатність. Тому потрібна друга смуга», — сказав Лось.

Він вважає, що Гостомель може стати корисним інфраструктурним об’єктом, якщо його поєднати з вихідним предметом діяльності ДП «Антонова» — проектуванням та виготовленням літаків.

Лось також оцінив, у скільки приблизно може обійтися будівництво другої смуги.

«Числа колосальні. Відразу вражають непідготовлений розум. Це мільярд. Причому не гривень. Справжній термінал зі справжньою смугою — це в районі таких сум. Мільярд доларів. Якщо ви подивитеся на недавні зведення аеропортів по світу, ви побачите там суми в 19, 20 мільярдів доларів. тобто мова йде про колосальні інвестиції «, — пояснив він.

За словами екс-президента ДП «Антонов», проблема Жулян в тому, що там «нікуди подовжувати смугу» і у них немає перспективи як пасажирського аеропорту.

«Він може приймати тільки малорозмірні літаки. А це вже нікому не цікаво. Тобто, на цьому бізнес не побудуєш. Тим більше в сьогоднішній час з пандемією відновлення авіації воно буде не швидким. Дай бог, щоб через 5 років відновилися обсяги перевезень. Тому Жуляни себе зжили», — пояснив Лось.