NASA випробує нові місячні скафандри

Головні теми

Що будуть носити астронавти в той день, коли вони зроблять перший крок на Місяць більш ніж через 50 років після підкорення нашого супутника? Звичайно абсолютно новий скафандр, над яким NASA старанно працює. Цей скафандр, який отримав назву “Дослідницький модуль поза корабельної мобільності” (xEMU), має захиcтити астронавтів від суворих умов на поверхні Місяця, які відчутно різняться з тими, які астронавти досліджували в продовж останніх декількох десятиліть на низькій навколоземній орбіті.

Фото: NASA

Прогрес над скафандром був затьмарений роботою над дорогим обладнанням, необхідним для програми NASA Artemis з дослідження Місяця з екіпажем – капсулою Orion і ракетою Space Launch System з великою затримкою – але розробка, проте, триває.

XEMU є перший новий скафандр, який NASA розробило більш ніж за 40 років”, – сказав Джордж Нілд, який раніше був помічником адміністратора з комерційних космічних перевезень в Федеральному управлінні цивільної авіації. “Поки що, схоже, що все йде за графіком”.

Нілд виклав план агентства зі створення п’яти костюмів xEMU в першій партії. Перший вже майже готовий і роботи по ньому мають бути завершені вже у грудні, сказав він. Другий буде побудований для кваліфікаційних випробувань, а третій буде випробуваний на орбіті Міжнародної космічної станції. Останні два костюма з набору відправляться на Місяць в 2024 році в рамках місії, яку NASA називає Artemis 3.

Фото: NASA

На додаток до основних скафандрів, кожному астронавту Artemis буде потрібен ще й охолоджуючий одяг, і, за словами Нільда, NASA вже завершило розробку першого прототипу цієї білизни. Агентству ще необхідно модернізувати портативну систему життєзабезпечення, схожу на рюкзак, який також ще в розробці.

Тим часом співробітники NASA отримують уявлення про те, як новий костюм буде працювати на Місяці. Вони тестують конструкцію під водою в величезному басейні в Космічному центрі NASA імені Джонсона, який знаходитьтся у Х’юстоні. NASA використовує лабораторію для моделювання виходів у відкритий космос, оскільки інженери можуть імітувати різні рівні гравітації під водою, такі як мікрогравітація на низькій навколоземній орбіті і одна шоста сили тяжіння Місяця. Під водою астронавти можуть відчути переміщення в скафандрі і використовувати інструменти, якими вони будуть маніпулювати під час виходу у відкритий космос.

Фото: NASA

Останнім часом NASA використовувало басейн для вивчення рухів, таких як відбір проб місячного грунту, переміщення по сходах і церемоніальна установка прапора на поверхні Місяця.

Зрештою, виходи у відкритий космос на Місяць мають інші обмеження, ніж виходи на орбіту – ось чому NASA в першу чергу потрібен новий скафандр.

“У нас є досвід роботи з космічними станціями, але нам потрібно визначити, як ми збираємося навчати екіпаж для наземних операцій під час цих конкретних місій”, – сказав в заяві NASA Дарен Уелш, який очолює випробування космічних апаратів. “Це раннє тестування допоможе визначити найкращий набір можливостей для розробки обладнання і вимог для майбутніх тренувань і місій Artemis”.