На карликовій планеті Церера вчені виявили підземний океан

Без рубрики, Це цікаво

Вчені виявили, що на карликовій планеті Церера існує океанський світ з резервуарами морської води під його поверхнею, як показали результати великої дослідницької місії, повідомила ТСН.

Церера – найбільший об’єкт у поясі астероїдів між Марсом і Юпітером, що дозволяє космічному апарату NASA Dawn робити знімки його поверхні з високою роздільною здатністю.

Тепер група вчених із США і Європи проаналізувала зображення, передані з орбітального апарату, зроблені приблизно в 35 кілометрах від астероїда. Вони сфокусувалися на кратері Оккатор віком 20 мільйонів років і визначили, що під його поверхнею є “великий резервуар” з морською водою.

Кілька нежодавно опублікованих досліджен пролили додаткове світло на карликову планету, яка була відкрита італійським ерудитом Джузеппе Піацца 1801 року.

Використовуючи інфрачервоне зображення, команда вчених виявила присутність гідрогаліта – матеріалу, поширеного в морській кризі, але який досі ніколи не спостерігався за межами Землі.

Марія Христина Де Санктіс з римського Інституту астрофізики сказала, що гідрогаліт був ознакою того, що Церера мала морську воду. Вона пояснила, що Церера – це свого роду океанський світ, як і деякі супутники Сатурна і Юпітера.

Команда також сказала, що сольові відкладення мали такий вигляд, ніби вони утворилися за останні два мільйони років. Це говорить про те, що морська вода все ще може підніматися з надр планети.

“Матеріал, виявлений на Церері, надзвичайно важливий з точки зору астробіології. Ми знаємо, що всі ці мінерали необхідні для виникнення життя” – вважає Марія Христина Де Санктіс з римського Інституту астрофізики.

В окремій статті американські дослідники проаналізували зображення кратера Оккатор і виявили, що його пагорби і пагорби могли утворитися, коли вода, викинута ударом метеорита, замерзла на поверхні.

Автори заявили, що їхні результати показали, що такі процеси замерзання води “простягаються за межі Землі і Марса і були активні на Церері в недавньому геологічному минулому”.