Вчені оголосили про створення перших у світі живих роботів

Це цікаво

Вчені з американського університету Вермонта оголосили про створення перших у світі живих роботів, які самовідновлюються, передає tsn.ua.

Про це у вівторок, 14 січня, повідомляє CNN. Вчені назвали своє творіння “абсолютно новою формою життя”.

Роботи були створені зі стовбурових клітин африканських жаб виду Xenopus laevis (гладка шпорцева жаба). Саме тому вони отримали назву ксеноботи.

Розмір цих “живих” істот – менше міліметра. Як відзначають вчені, вони можуть вільно рухатися серцево-судинною системою людини, виживати без “їжі” протягом кількох тижнів і навіть “працювати” в групах.

Особливість стовбурових клітин в тому, що вони можуть розвиватися в клітини будь-якого типу. Саме цю їхню унікальну характеристику використовували вчені університету Вермонта, підключивши до дослідження суперкомп’ютери Deep Green.

Враховуючи біофізику клітин і задані умов, спеціальний алгоритм створив тисячі можливих конфігурацій “еволюції” клітин. Після цього вчені вишикували їх у відповідності з порадами штучного інтелекту.

У чашці Петрі клітини сформували стабільні структури, які ніколи не зустрічалися в природі. При цьому ксеноботи були генетично на 100% жабами.

Поки вчені змогли змусити “нову форму життя” пересуватися у відповідності із завданнями. Цього вдалося досягнути завдяки тому, що ксеноботи зібрані з клітин шкіри і серця ембріона. Перші – пасивні і служать свого роду зовнішньою оболонкою або каркасом. Своєю чергою, клітини серцевої м’язи скорочуються і приводять у рух ксенобота.

“Це нові живі машини, – зазначив Джошуа Бонгард, один з авторів відкриття. – У традиційному розумінні вони не роботи і не живі істоти. Це новий клас істот: живі програмовані організми”.

Вчені окремо відзначили, що ксеноботи абсолютно нешкідливі для людського організму. У майбутньому їх можна буде використовувати для цілого спектра різних завдань: очищення радіоактивного забруднення, збору микропластика в океанах, “точкового” постачання ліків у людське тіло тощо.

Вчені університету Вермонта присвятили частину релізу про своє відкриття можливим ризикам. Окремо відзначено, що ксеноботи можуть виживати у зовнішньому середовищі протягом тижня і при цьому вони не зможуть відтворюватися або розвиватися.

Крім того, фахівці зазначили, що участь суперкомп’ютера у створенні “живих роботів” так само не є небезпечною. “Зараз складно уявити, як штучний інтелект може створити небезпечний організм”, – зазначили вчені.