Астрономи виявили аналог Землі, але без атмосфери

Це цікаво

Астрономи з Гарвардсько-Смітсонівського центру астрофізики в США виявили планету LHS 3844b, яка всього в 1,3 раза більша за Землю і не має атмосфери.

Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на портал Naked Science.

“Планета LHS 3844b – всього в 1,3 раза більша за Землю — обертається навколо порівняно тьмяної зірки, однак знаходиться до неї досить близько, здійснюючи повний оберт навколо Землі всього за 11 діб, і повинна непогано прогріватися. Близько 100 годин спостережень інфрачервоного космічного телескопа Spitzer показали, що у неї, мабуть, зовсім немає атмосфери”, – йдеться в повідомленні.

Отримані телескопом Spitzer дані довго не вкладалися ні в одну з розглянутих авторами моделей. Вони не відповідали ні атмосфері, в якій домінує вуглекислий газ, ні азотній, як на Землі.

Якщо на LHS 3844b вона і є, то не перевищує щільністю марсіанську, що вкрай несподівано для планети подібних розмірів. Однак саме на це вказують дані спостережень.

Швидше за все, LHS 3844b являє собою базальтову пустелю, зовсім позбавлену атмосфери, — щось на зразок нашого Місяця чи Меркурія.

Мабуть, близькість навіть такої тьмяної зірки смертельно небезпечна для атмосфери планети і потенційного життя на ній.

Безперервний потік випромінювання і часток здатний забрати її геть, залишивши голий і мертвий камінь.