СУП в обличчях — Андрій Фіалковський, керівник компанії «Прогрестех-Україна»

Актуальні статті та інтерв'ю, Новини

СУП в обличчях — проект Спілки, де ми знайомимо читачів із учасниками СУП. Герої проекту діляться розповідями про початок підприємницької діяльності, викликами і перемогами у роботі, підходами в управлінні та чому їм важливо бути частиною СУПу.
Новий герой «СУП в обличчях» — Андрій Фіалковський, директор інжинірингової компанії «Прогрестех-Україна».

Про початок діяльності
До «Прогрестех-Україна» я прийшов 2008 року і став дванадцятим співробітником компанії. Це мій перший глобальний досвід в авіаконструкторській галузі. Здебільшого підприємство займалось проектуванням будівель і споруд для аеропортів, аеродромів.
У той час авіаконструювання було лише у бізнес-планах підприємства. Ми наробляли навички експертизи, досвід, шукали людей, вчилися працювати на цьому ринку. Зараз аеродромні проекти приносять нам не більше 10% виручки, решта – інженерні послуги в сфері авіабудування.

Знання й талант наших інженерів дає можливість успішно втілювати проекти у будь-якій галузі, виконувати будь-які інженерні завдання.

Здебільшого це — інженерні послуги в авіаційній, автомобільній  галузях, у тому числі проектування аеропортів, аеродромів тощо.

Про глобальну групу
Глобальна група Progresstech – це група компаній, які вступили у жорстке суперництво на світовому ринку, надаючи замовникам широкий спектр якісних послуг за конкурентною ціною. Компанії групи розташовані у США та Європі. Прогрестех-Україна серед них – одна з найбільших.  У нас є два офіси в Києві, по одному —  у Львові та Харкові. Офіс групи у Варшаві також координується з Києва.

Вихід на міжнародні ринки
Ми досить довго переконували наших іноземних партнерів у доцільності розширення взаємодії. Зрештою, це нам вдалося завдяки українським інженерам з українською освітою, які мали досвід роботи в міжнародних компаніях. Ми засвідчили високий професіоналізм  українських інженерів, довели, що Ігор Сікорський є талановитим, але не єдиним представником української інженерної школи.
Перший контракт з іноземним контрагентом, американською компанією Spirit AeroSystems, було підписано  2010 року. Ця компанія є партнером Boeing та Airbus, займається розробкою і виробництвом компонентів та агрегатів для літаків.
Якщо переговори зі Spirit щодо укладення контракту ми вели півтора року, то перемовини й фіналізація контракту з Boeing — чотири роки. Ми направили в конструкторські центри корпорації більш як 70 інженерів. Там вони отримали досвід, продемонстрували свої можливості. До України наші колеги поверталися з проектом.
Був ще контракт із Tesla. Одна з компаній групи Progresstech виконувала роботи з розрахунку деформації спинок сидінь при аварійних ситуаціях.

Проект, яким можна пишатися
Найбільше ми пишаємося нашими навчальними проектами з підготовки інженерів. Участь у розробці, створенні, підтримці виробництва й експлуатації літаків – це бізнес. Ми також вчимо українських студентів і випускників вишів бути інженерами, навчаємо командній роботі в інтернаціональних проектах, долучаємо до престижних міжнародних проектів. І в такий спосіб – зберігаємо й примножуємо інтелектуальний кадровий потенціал України.

Про кадри та їх нестачу
Підбираючи інженерів ми неодмінно звертаємо увагу на блиск в очах. Адже вся світова авіація починалася з фанатів, щось нове завжди створюють фанати. Ми, наприклад, дуже любимо випускників із регіонів, які приходять до нас. Вони не навчалися в центральних вишах, але мають цей блиск і мріють працювати інженерами. Окрім інженерної освіти, важливими є знання іноземної мови. Англійська – це мова всього авіаційного світу.
В країні дуже відчувається нестача кадрів, тому ми почали співпрацювати з багатьма технічними університетами України. Наразі успішно функціонують три навчальні класи й дуальна магістратура, створені спільно з КПІ. Окрім того, є навчальна група в ХАІ, з низки напрямків підготовки інженерів співпрацюємо з НАУ.
Деякі викладачі досі користувалися підручниками 1936 року. Тож довелося змінити навчальні плани, встановити сучасне програмне забезпечення в комп’ютерних класах. Ми також проводимо курси з підвищення кваліфікації викладачів, залучаємо до викладання інженерів, які мають багаторічний досвід роботи в проектах Boeing, Bombardier.

Наше гасло: Ukraine Driven Еngineering. В Україні завжди була і є потужна інженерна освіта, діяли й діють осередки формування прогресивного інженерного мислення. Упродовж сторічь українці знаходять цікаві й оригінальні розв’язки найскладніших інженерних завдань.

Прикро те, що деякі виші «по-радянськи» ставляться до перспектив своїх випускників. Як наслідок, студенти навчаються за державний кошт, а закінчуючи навчання, спрямовані на виїзд за кордон. Ми запустили програми підготовки інженерів не для того, щоб вони працювали лише в нашій компанії; а з метою активного долучення молоді до розвитку України як інженерної країни. Ми будуємо в Україні економіку майбутнього — економіку знань!

Про мотивацію
Вона багатопланова. По-перше, Прогрестех-Україна є  підприємством, що працює у білій зоні. Ми нікого не змушуємо реєструвати ФОП. Ми пропонуємо офіційне працевлаштування, офіційну зарплату і сплату всіх податків.
По-друге, ми маємо надзвичайно розгалужену систему премій за виробничі здобутки; запровадили системні тренінги й  атестації з підвищення кваліфікації, запустили внутрішні курси з англійської – за потреби вдосконалення володіння мовою.
Активно розвиваємо волонтерські ініціативи: залучаємо співробітників до проведення екскурсій для членів сімей, допомагаємо Національному музею авіації, організовуємо благодійні й спортивні заходи.

Як впоратися з кризою
Долати кризи, з одного боку, важко. Однак це робити легко, якщо думати наперед, обмірковуючи можливі сценарії. Прогрестех-Україна — ризикостійка компанія. Ми завжди оцінюємо ймовірність розвитку подій, створюємо відповідні плани, як діяти у конкретному випадку, коли «підстилати солому».
Наприклад, активність у сфері освіти ми почали за рік до підписання контракту з Boeing. Ми вчасно підготували базу для майбутнього зростання. Тож і далі ми намагаємося вирішувати проблеми до їхнього настання.

Про стиль управління
Незалежно від займаної посади, я як керівник понад усе шаную відповідальність і професіоналізм. Тож для кожного процесу в компанії ми обираємо «найсильнішого» працівника. Він повинен уміти приймати рішення та бути відповідальним за них.
Найважче в управлінні — звільняти людей, незалежно від того, чи це є рішенням компанії чи самого працівника.

Про членство в СУП

У СУП — дуже активна позиція. Найбільша цінність Спілки полягає в тому, що вона працює на результат. Вона не обстоює інтереси окремого бізнесу, платформи чи партії. Це об’єднання конкуруючих між собою підприємств, які разом утілюють у життя ініціативи, що корисні для економіки України в цілому.

Про камені спотикання у законодавчому полі
Перше, у чому ми дуже підтримуємо СУП, це легалізація зони роботи з ФОП, зменшення податкового навантаження на заробітну плату.
Близько 70% наших витрат – це заробітна плата працівників. Якщо зменшити податкове навантаження на підприємства, у яких оплата праці складає більше половини виробничих витрат, це дозволить збільшити доходи до рівня Польщі та Чехії. З іншого боку – це можливість вивести безліч компаній із «сірої» зони в «білу».
Перспективи «білого бізнесу» в Україні

Україна – це ризикова економіка: є точки ризику, є й можливості збільшення  прибутку. В Україні можна створити умови для набагато швидшого зростання бізнесу, ніж в інших країнах. На жаль, усе це не так динамічно рухається, як могло б.

Про плани на майбутнє
Плануємо долучитися до роботи з  гармонізації українського законодавства з надання підприємствами інженерних послуг . Візьмемо участь у підготовці змін до податкового законодавства щодо фонду оплати праці. Будемо й далі сприяти розвитку вищої інженерної освіти, аби зробити її більшою мірою орієнтованою на сучасний ринок та популярнішою серед молоді. Основним проектом для нас залишається розвиток інженерних компетенцій, популяризація інженерних професій.
Зараз також працюємо з вантажним авіаційним комплексом у Білій Церкві. Вже підписано меморандум про співпрацю. Я впевнений, що компетенції й досвід наших інженерів стануть у нагоді в реалізації надзвичайно перспективного проекту — створення на базі місцевого аеродрому міжнародного мультимодального хабу. Відтак цей потужний промисловий регіон буде інтегровано у міжнародну мережу вантажних і пасажирських авіаперевезень.

Джерело